V izogib zavajajočim informacijam, ki se pojavljajo na spletnih omrežjih, podajamo naslednja dejstva glede izgradnje suhega zadrževalnika Črnolica:
- 1. V Občini Šentjur smo z odlokom občinskega sveta suhi zadrževalnik Črnolica in navezovalno cesto že v letu 2011 umestili v prostor, s predhodno enomesečno javno razpravo in vsemi potrebnimi soglasji. Umestitev v prostor je bila na Občinskem svetu sprejeta soglasno. Prostorska umestitev sledi zasnovi ene izmed več določenih faz protipoplavnih ukrepov v Šentjurju, določenih s sprejemom investicijske dokumentacije DIIP »Protipoplavni ukrepi ob Voglajni s pritoki v Šentjurju« v avgustu 2007.
- 2. Suhi zadrževalnik obsega cca. 10ha površin objekta in cca. 45 ha potencialno poplavljenih površin. Na potencialno poplavljenih površinah so lastniki na podlagi 5.odstavka 90. člena Zakona o vodah upravičeni do odškodnine.
- 3. Projekt suhega zadrževalnika in navezovalne ceste je neločljivo povezan, načrtovan in projektiran, ravno zaradi čim manj degradiranja zemljišč.
- 4. Upravljanje z vodami in vodnimi ter priobalnimi zemljišči je skladno z Zakonom o vodah v pristojnosti države. Cene in pogoje odkupa določa država, ki je tudi investitor (Direkcija RS za vode). Občina Šentjur ni pristojna za razlastitev, ker je za to pristojen investitor. Je pa dolžna o tej možnosti obvestiti deležnike, ker so za to izpolnjeni pogoji. Pred tem je potrebno izčrpati vse možnosti kot so odkup in zamenjava zemljišč, kar je stališče Občine Šentjur (4. odstavek dopisa z dne 15.01.2024).
- 5. Občina Šentjur ves čas vlaga vse napore v ugodno rešitev problematike v dobro vseh, tako je na Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov RS (dopis z dne 31.01.2024), ki na območju občine razpolaga z 1.864 hektarji zemljišč, že pred časom pozvala za menjavo zemljišč, potrebnih za gradnjo zadrževalnika (cca. maksimalno 55 hektarjev). Tako bi se omogočilo nadaljnje nemoteno kmetovanje v naši občini.
- 6. Občina Šentjur že več kot desetletje intenzivno izvaja protipoplavne ukrepe, katerih ključne faze so vezane na suhi zadrževalnik. Trenutno so za izvedbo na voljo sredstva iz Načrta za okrevanje in odpornost, pri čemer morajo biti dela zaključena do sredine leta 2026. Teh sredstev kasneje več ne bo na voljo. Do sedaj nobena Vlada RS ni zagotovila teh sredstev, ker bi sicer bile vse faze že zgrajene.
- 7. Protipoplavni ukrepi so del širše družbene odgovornosti, saj so številni deležniki v preteklosti utrpeli ogromno škodo na premoženju zaradi poplav. Imeli smo tudi primere, ki so se končali tragično. Občina se zaveda odgovornosti, da stori vse, kar je v njeni moči, da ogroženi del prebivalstva in gospodarstva zaščiti.
- Na občinskem svetu dne 19. marca je vodstvo občine z večino občinskih svetnikov iskalo podporo ukrepom, s katero bi dodatno izrazili pripravljenost lokalne skupnosti za nadaljnjo protipoplavno zaščito ter s tem seznanilo tudi državne službe. Sprenevedanje glede seznanjenosti z načrtom, ki je že od leta 2011 umeščen v prostor, zato najostreje zavračamo, prav tako politizacijo v primeru izvedbe za občino tako pomembnega projekta. Nabiranje političnih glasov na račun poplavne varnosti za velik del občine ter širšega območja dolvodno je v nasprotju z odgovornostjo do dobrobiti lokalne skupnosti.
V PRIPONKAH SPODAJ NAJDETE VSO URADNO DOKUMENTACIJO:
PRILOGA 1: Uradni list, objava o umestitvi suhega zadrževalnika v prostor, leto 2011
PRILOGA 2: Skica izvedenih in načrtovanih protipoplavnih ukrepov
PRILOGA 3: Dopis Občine Šentjur lastnikom zemljišč na območju predvidenega suhega zadrževalnika Črnolica
PRILOGA 4: Dopis Občine Šentjur republiškemu skladu kmetijskih zemljišč s predlogom zagotovitve nadomestnih kmetijskih zemljišč
PRILOGA 5: Obrazložitev na občinskem svetu